Lansingerlandse band Electro Sheep werkt aan debuut-EP

Lansingerlandse band Electro Sheep werkt aan debuut-EP

De indierockband Electro Sheep uit Lansingerland werkt aan een eerste EP met eigen nummers. De band bestaat uit vijf leden: Joep (zang en gitaar), Steven (gitaar), Joris (drums), Daan (basgitaar). Wat begon als een coverband, is inmiddels uitgegroeid tot een groep die zich volledig richt op zelfgeschreven muziek.

De band combineert invloeden van onder andere The Strokes, Editors, Arctic Monkeys, Pink Floyd, Red Hot Chili Peppers en David Bowie. Het muzikale schrijfproces begint meestal bij Joep, die met een akkoordenschema en tekst komt. In de repetitieruimte werken de bandleden vervolgens samen aan de verdere uitwerking. “Een nummer wordt eigenlijk nooit precies zoals Joep het heeft bedacht.” vertelt Steven. “Iedereen brengt z’n eigen ideeën mee. Dat puzzelen is juist leuk.”

Electro Sheep bracht eerder al drie singles uit, die op de radio bij RTV Lansingerland voor het eerst te horen waren. Een vierde single, getiteld “Just Say Something”, verschijnt binnenkort. De band is daarnaast druk bezig met het opnemen van een EP met zes tot zeven nummers. Vier tracks voor de EP zijn inmiddels af.

De naam Electro Sheep verwijst losjes naar de roman Do Androids Dream of Electric Sheep?”” van schrijver Philip K. Dick. Toch is de bandnaam eerder ontstaan als een soort werknaam, die uiteindelijk is blijven hangen. ““We zochten een naam die bleef hangen.” zegt drummer Joris. “Eerst heetten we nog ‘de Steven Hordijk Experience en Plebs’, als grap.

Electro Sheep is op dit moment vooral bezig met opnemen, maar wil later dit jaar ook weer live gaan spelen. Concrete optreeddata zijn nog niet bekend. De band is online te vinden onder de naam Electro Sheep..

Door: Patrick van Uffelen
Foto: Streek 51

 


Zoeken