Het lijkt erop dat er eindelijk schot komt in een van de langstlopende verkeersdossiers van Zoetermeer: de bereikbaarheid van Oosterheem. De gemeente start een onderzoek naar de mogelijkheid van een nieuwe ontsluitingsweg aan de oostkant van de wijk.
Bewoners klagen al jaren over de drukte op de huidige uitvalswegen en zien de wijk als een verkeersval. Volgens de gemeente is de groei van het aantal inwoners en auto’s inmiddels zo groot dat een extra verbinding noodzakelijk kan zijn. Tijdens de komende inspraakrondes krijgen bewoners de kans om hun mening te geven over de verschillende opties.
De mogelijke aanleg van de nieuwe weg roept gemengde gevoelens op. Waar sommigen hopen op minder files en kortere reistijden, maken anderen zich zorgen over geluidsoverlast en groenverlies. De gemeenteraad bespreekt de eerste onderzoeksresultaten begin 2026.
Bron: ZFM Zoetermeer (Facebook), beeld: Freepik
