Onzekere toekomst voor SilverDome

Onzekere toekomst voor SilverDome

De toekomst van de SilverDome, het bekende sport- en evenementencomplex in Zoetermeer, staat onder druk. De gemeente laat momenteel onderzoek doen naar de financiële situatie van de exploitant Aprisco Leisure.

Het onderzoek moet duidelijk maken of het ijscomplex ook op langere termijn kan blijven bestaan. Verenigingen maken zich zorgen: zonder gemeentelijke steun zou het onderhoud te kostbaar worden. Ook het gebruik als schaatsbaan, ijshockeyhal en evenementenlocatie komt mogelijk in gevaar.

Volgens het college van burgemeester en wethouders is behoud van de ijsfunctie belangrijk, maar er moet eerst duidelijkheid komen over de kosten en de veiligheid. De resultaten van het onderzoek worden medio 2026 verwacht.

Bron: ZFM Zoetermeer (Facebook), beeld: Freepik


Zoeken