PVV Zoetermeer: “Vertrouwen van kiezer brengt grote verantwoordelijkheid”

PVV Zoetermeer: “Vertrouwen van kiezer brengt grote verantwoordelijkheid”

De PVV Zoetermeer heeft in een persbericht gereageerd op de verkiezingsuitslag en de start van de formatie. De partij benadrukt daarin vooral het vertrouwen dat zij van kiezers heeft gekregen en de verantwoordelijkheid die daaruit voortvloeit.

Volgens de partij is de uitslag niet alleen een overwinning, maar ook een duidelijke opdracht. De PVV spreekt van “een grote verantwoordelijkheid om te leveren” en wil die rol oppakken in de komende formatieperiode.

Fractievoorzitter en lijsttrekker Stefan Smits onderstreept dat in het persbericht:
“Het vertrouwen van de kiezer dat in de PVV Zoetermeer wordt gesteld is een grote eer. Wij willen nu aan de slag om ervoor te zorgen dat we onze beloften waar gaan maken aan de inwoners. Daar zullen we ook voor moeten samenwerken. De komende dagen gaan we in gesprek met alle partijen, waarna wij een verkenner zullen aanstellen.”

De partij schets ook al de eerste stappen in het proces. De PVV start met een ronde gesprekken met alle fracties in de gemeenteraad. Op basis daarvan wordt vervolgens een verkenner aangesteld die het formatieproces verder moet begeleiden en structureren. Met deze aanpak wil de partij het formatieproces “in goede banen leiden” en toewerken naar de vorming van een nieuw college.

Zoeken