Geschreven door Rita Neijssel (Samenwerkingspartner ZoetermeerActief voor ZFM)
Het Bierfestival dat afgelopen zaterdag georganiseerd door de Lionsclub De Meerbloem samen met De Zoetermeerse Brouwerij, RAS Catering, Thirty Five en Candy Break steunt ieder jaar een goed doel. Dit jaar was de keus gevallen op Stichting Maja Anjohuis. Deze instelling zet zich in voor kankerpatiënten.
Stichting Maja Anjohuis is een lokaal initiatief voor (ex-) kankerpatiënten en hun verwanten in Zoetermeer en is een warme plek voor mensen om te ontmoeten, delen, leren en verwerken. Het Maja Anjohuis organiseert inloopochtenden en activiteiten. Tijdens de inloopochtenden is de doelgroep van harte welkom voor een praatje onder het genot van een kopje koffie of thee.
Op het einde van de avond werd de donatie van het Bierfestival voor het Maja Anjohuis bekend gemaakt: maar liefst €4.000. Dit bedrag wordt nog verdubbeld door het Lions Questfonds, zodat het Maja Anjohuis €8.000 mag bijschrijven voor komende projecten. Maja Neijssel: “Dit is geweldig! Zoveel hadden wij echt niet verwacht! Er zijn heel veel plannen voor projecten, nu kunnen we deze ook verder gaan uitwerken en organiseren!”
Foto’s: Leon Koppenol


