Zoetermeer – De brandweer is maandagmiddag uitgerukt voor een papegaai die hoog in een boom zat aan het Vuurdoornpark in Zoetermeer.
De hulpdiensten werden rond 13.30 uur gealarmeerd nadat het dier in een boom terecht was gekomen. Met een tankautospuit en een hoogwerker kwam de brandweer ter plaatse om de papegaai veilig naar beneden te halen.
Met behulp van de hoogwerker lukte het uiteindelijk om het dier te bereiken. Een vrouw ging samen met brandweerlieden omhoog om de papegaai te vangen en veilig naar beneden te brengen.
Volgens omstanders was de papegaai ontsnapt toen geprobeerd werd het dier van de ene naar een andere kooi over te plaatsen.








