Hitteplan zorgt voor aangepaste afvalinzameling in Zoetermeer

Hitteplan zorgt voor aangepaste afvalinzameling in Zoetermeer

Het Nationaal Hitteplan is van kracht en dat heeft ook gevolgen voor de afvalinzameling in Zoetermeer. Vanwege de hoge temperaturen starten de medewerkers van de gemeente de komende dagen extra vroeg met het ophalen van afval.

De gemeente vraagt inwoners daarom rekening te houden met de aangepaste werktijden. Inwoners wordt gevraagd hun container de avond ervoor vanaf 22.00 uur aan de straat te zetten. Op die manier kan de afvalinzameling volgens de gemeente gewoon doorgaan en wordt de container op tijd geleegd.

Ook het Zelfbrengdepot past de openingstijden aan vanwege de hitte. Inwoners die grofvuil willen wegbrengen, kunnen daar vandaag terecht tot 14.00 uur. Daarna sluit het depot eerder dan gebruikelijk.

De aangepaste tijden zijn ingesteld vanwege de hoge temperaturen en om de werkzaamheden voor gemeentemedewerkers zo veilig mogelijk te laten verlopen.


Zoeken